Subject: FW: äriregistris võlglaste andmed
From: "Justiitsministeerium"
To: "Justiitsministeerium"
Date: Tue, 15 Oct 2024 09:11:58 +0300

From: Egle Lääne <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, October 14, 2024 5:06 PM
To: JM andmekaitse <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: äriregistris võlglaste andmed

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Suhtlesin Teiega täna telefonitsi ning nagu lubatud, saadan küsimuse ka
lühidalt kirjapanduna.

Äriregister avaldab Tartu Linnavalitsuse (ilmselt kõikide jur isikute)
andmete all Ametlike teadaannete teateid (täna on näha vara arestimise
teade, täitemenetluse teade). Need on põhiliselt kohtutäituri
täitemenetlused, mis  on algatatud Tartu Linnavalitsuse
järelevalveosakonna avaldusel. Võlgnikeks füüsilised isikud. Äriregistri
seadusest ma sellist andmekoosseisu juriidilise isiku andmete juurest ei
leidnud. Ma kahtlen, kas selline võlglaste avalikustamine äriregistris
juures on kooskõlas isikuandmete kaitse nõuetega, mõistagi ka äriregistri
pidamise eesmärgiga (koguda, säilitada ja avalikustada teavet Eesti õiguse
järgi asutatud eraõiguslike juriidiliste isikute, Eestis tegutsevate
füüsilisest isikust ettevõtjate ja välismaa äriühingute filiaalide kohta).

Palun võimalusel selgitage mulle sellist töötlemise eesmärki ja
lubatavust.

Lugupidamisega

Egle Lääne

Tartu linnavalitsus | andmekaitsejuht | 736 1353 |
<https://www.tartu.ee/et> tartu.ee